Min bas

Hej!
Det var någon som undrade vad för produkter jag använder till min bas.

Foundation: MUS olive och sand. Jag blandar dom här två för att få den rätta färgen.
Puder: maxfactor crème puff Deep beige. Det här lägger jag bara under ögonen så min foundation inte sätter sig. Mer behövs inte för foundationen är ganska matta i konsistensen.
Bronzing powder: MAC Bronzing powder Matte bronze. Den här lägger ibland när jag vill se lite varmare och solkysst ut.
Shading och Rouge: MUS smog åker på under kindbenen och peach åker på kindbenen.
Highlight: Favoriten MAC Minerlize Skinfinish Soft and Gentle lägger jag på kindbenen, näsbenet och på amorbågen.
Det va allt! :)





Postat av: Anonym

Tack snälla för inlägget! Får jag fråga hur täckande foundationen är?

2013-04-11 @ 21:18:20
Postat av: Anonym

Tack snälla för inlägget! Får jag fråga hur täckande foundationen är?

2013-04-11 @ 21:18:33
Postat av: Elina

Sv till anonym: de var mitt nöje! Eftersom det är en matt finish på dom här foundationen så är de ganska täckande man behöver liksom inte ett puder för att täcka mer. Men dom har foundation som heter Liquid foundation som inte är matt finish och är mindre täckande :)

2013-04-11 @ 22:51:45
URL: http://elinakabir.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0